Πέμπτη 10 Ιουλίου 2014

Ας απαντήσει κάποιος

Το τί συνέβη με την τράπεζα θεμάτων μόνο από έμμεσες πηγές το γνωρίζω, δηλαδή από τις μαρτυρίες παιδιών και γονέων που διηγήθηκαν τερατώδη πράγματα, όπως το να αλλάζει η ύλη μία ημέρα πριν τη διεξαγωγή εξετάσεων στο συγκεκριμένο μάθημα, δυσάρεστες συμπεριφορές εκ μέρους καθηγητών και, το καλύτερο, το αίσχος που προέκυψε με την υπόθεση της Α' Λυκείου, στην οποία οι μισοί περίπου μαθητές έμειναν σε τουλάχιστον ένα μάθημα.

Η ερμηνεία που δίνω από όσα ακούω είναι ότι η εισαγωγή της τράπεζας θεμάτων ανέδειξε όλα τα προβλήματα που όλοι γνωρίζαμε ότι έχει η παιδεία σε γυμνάσια και λύκεια.

Τί εννοώ;

Εννοώ ότι δεν γίνεται μάθημα στα γυμνάσια και λύκεια.

Γιατί αν η τράπεζα θεμάτων στήθηκε με βάση την ύλη που περιέχεται στα διδακτικά βιβλία της κάθε τάξης και οι μισοί έμειναν, τότε αυτό σημαίνει ότι δεν έγινε σωστά η διδασκαλία του βιβλίου.

Άρα οι καθηγητές είναι υπόλογοι για αυτή την κατάντια των μαθητών τους.

Άρα, φρονώ, η τράπεζα θεμάτων είναι κάτι το θετικό, έστω και με τις αδυναμίες που φυσιολογικά προκύπτουν σαν teething problems κάθε πρωτο-εφαρμοζόμενου μέτρου.

Αν ισχύει αυτό, τότε οι καθηγητές είναι διπλά ένοχοι γιατί εκτός από την προφανή τους αποτυχία να διδάξουν ένα βιβλίο σε μία χρονιά, ύψωσαν και τα λάβαρα ενάντια στο θεσμό της τράπεζας θεμάτων γιατί αυτή αποτελεί την τελική και αδιαμφισβήτητη αξιολόγησή τους. Γιατί όταν κόβονται στις πιο αδιάβλητες εως τώρα εξετάσεις οι μισοί σου μαθητές, τότε εκτίθεσαι, εκτίθεσαι ανεπανόρθωτα, τόσο ο καθηγητής του λυκείου όσο και αυτός του φροντιστηρίου και όλοι.

Για αυτό και οι άνθρωποι αυτοί φοβούνται τόσο πολύ την αξιολόγηση.

Γιατί μέχρι τώρα δίδασκαν ό,τι ήθελαν, εξέταζαν ό,τι ήθελαν και βαθμολογούσαν κυριολεκτικά ό,τι ήθελαν και όπως ήθελαν.

Φυσικά, όντας έξω από το χορό η ίδια κρατώ μία "πισινή" γιατί οι κυβερνήσεις δεν είναι να τις εμπιστεύεται. Όλα αυτά τα λέω ως απλός εξωτερικός παρατηρητής.

Πολύ θα ήθελα να μου απαντήσει κάποιος σε αυτά τα θέματα, γιατί εκτός από την υπόθεση της τράπεζας θεμάτων είναι και οι ιστορίες που ακούω από τα παιδιά, μαθητές γυμνασίου και λυκείου που κάνουν αγγλικά σε εμένα,
κυριολεκτικά τερατώδεις και τους εκθέτουν πολύ άσχημα.




4 σχόλια:

Unknown είπε...

Κοίτα, φυσική, χημεία, μαθηματικά, γεωμετρία, η τράπεζα είχε πολύ ωραία θέματα. Αλλά ήθελε μαθητές διαβασμένους που ξέρουν να αντιμετωπίζουν τα προβλήματα και την ύλη τους και όχι απλά να γνωρίζουν την ύλη τους

Στα σχολεία μάθημα δεν γίνεται, έχω υπ' όψη μου δύο δημόσια και ένα ιδιωτικό από τα καλά-καλά που η διδασκαλία είναι για τα μπάζα...

Πέραν αυτών, οι καθηγητές, που είναι το εκτελεστικό όργανο του εκπαιδευτικού συστήματος, είναι υπόλογοι, αλλά αντί να καθόμαστε να τους ρίχνουμε ευθύνες, ας δούμε το σύνολο της παιδείας μας, από κοινωνία/ΜΜΕ/πολιτεία/γονείς ΚΑΙ σχολείο γιατί και με Αϊνστάιν καθηγητές δεν ξέρω πόσο πολύ καλύτερα θα πήγαιναν τα παιδιά...

Και ας αντιληφθούμε κι όλας επίσης ότι δεν κάνουν όλα τα παιδιά για γράμματα, όπως θέλουμε εμείς να κάνει τουλάχιστον το 80% των μαθητών....

Unknown είπε...

Α, αρχαία άκουσα ότι είχαν ένα θεματάκι υποτίθεται, αλλά μια μαθήτρια μου είπε ότι ήταν εντός ύλης το θέμα, απλά ήταν από την εισαγωγή που σχεδόν κανένα σχολείο δεν δίδαξε!

Unknown είπε...

Σωστά όλα αυτά και λίγα ακόμα παραπάνω.

ωστόσο, οι ιστορίες που ακούω από μαθητές είναι φρικιαστικές και πιστεύω ότι θα ήταν σκόπιμο να τις ακούσει κάποιος πριν πάρει οποιαδήποτε απόφαση.

Και, για όνομα του θεού ΝΑ ΕΝΔΙΑΦΕΡΘΕΙ ΚΑΠΟΙΟΣ!!!!

Unknown είπε...

Να ενδια-τί;;;

Ααααααααααααχαχααχαχαχα!